dimecres, 7 de maig del 2008

Proposta de treball amb el programa Kid Pix


La nostra proposta és la d’ensenyar als nens i nenes de cicle inicial, les costums, banderes, indumentària, música, paisatge de diferents països del món.
Tot i això, aquesta activitat també es pot utilitzar amb els cicles mitjà i superior, augmentant o reduint el grau de dificultat.

Abans de començar l'activitat presentarem als alumnes un exemple de l’activitat que ens agradaria que fessin. ( Un exemple és la diapositiva que hem presentat al principi de l'article).


Tot seguit, s’haurien de posar en parelles, pensar un país o regió, buscar informació sobre el lloc per Internet (quina és la bandera, les costums, la música,...) i un cop ho tinguin, realitzar un quadre d’aquest amb el Kid Pix.


Un cop totes les parelles hagin fet el seu país, entre tots es fa una presentació comuna en forma de passi de diapositives i cada parella explica als seus companys el que ha après sobre el seu país.


Creiem que aquesta activitat pot servir per apropar les diverses cultures de la classe i així treballar la interculturalitat.
A més, engloba diverses assignatures com ara música, història i cultura o llengua.

3 comentaris:

)PONS( ha dit...

Crec que la vostra activitat és molt interessant!! A més a més de ser una activitat divertida i educativa serveix per (com molt bé heu dit) apropar les diverses cultures de la classe i així treballar la interculturalitat. D’aquesta manera s’aconsegueix que molts nens immigrants es sentin integrats dins el grup classe (almenys en aquesta activitat) i que entre tots, aprenguin moltes coses de les costums, valors i cultures d’altres països.

Penso que la vostra activitat s’adequa tant a les assignatures com a l’àrea de 4t de primària però fins i tot penso que es podria fer amb nens de 5é i 6é de primària.

Els objectius són força clars i l’activitat esta ben explicada. Sembla una activitat senzilla (per això el text on l’expliqueu, a simple vista, sembla curt) però penso que pot donar molt de si. A més a més, em dona la sensació que els nens so passaran molt bé fent-la!!

En conclusió, penso que aquesta és una bona activitat per a treballar amb grup i per veure que en el món hi ha una gran diversitat que no s’ha de veure com una font de rivalitat sinó com una gran riquesa multicultural. Segur que quedarà un magnífic treball final!!

David Pons i Pèlach

Olga ha dit...

La proposta s'adequa parcialment a les àrees per les quals es propsa tot i que també es podrien aplicar ebn altres assignatures.
Està adequat totalment al nivell educatiu pel qual es proposa tot i que els objectius no són totalment clars i concrets.
La seqüència de treball és parcialment clara tot i que e´s força cocnreta.
Les activitats que es proposen estan totalment relaiconades amb els objectius que es formulen.
La propsta resulta totalment original i innovadora i els materials preperats són totalment atractius.

Jardu ha dit...

Hola companys/es:

Penso que aquesta activitat és molt interessant! Els nens han de fer una activitat concreta però els doneu una certa llibertat a l’hora de triar el contingut del seu treball. Això fa que es sentit més motivats per fer-lo. I sembla força divertida. I a més, actualment ens trobem amb una diversitat cultural a les aules que es pot veure reflexada amb aquesta activitat I apropar a aquells nens que venen de for a I que els poguem conèixer millor a ells i la seva cultura.

L’activitat s’adequa molt bé al es àrees que heu citat. Tot i que història crec que no es treballa en cap moment. Almenys és el que m’ha semblat. El que potser trobo una mica precipitat és que a nens de cicle inicial els feu fer una exposició oral del treball que han fet, tot i que per mi quan més aviat n’aprenguin i s’hi acostumin millor. Però a part d’això l’activitat s’adequa al nivell proposat.

Crec que les activitats proposades corresponen amb la intenció amb la que heu fet la proposta. La seqüència és clara i senzilla. És una activitat que és fácil d’entendre i el fet de que els nens treballin en parelles em sembla molt interessant per poder intercanviar punts de vista i que s’ajudin uns als altres.

La seqüència no m’ha quedat molt clara pel que fa al temps que ha d’ocupar cada pas del procés, però crec que si fos per a una sola sessió seria molt densa i crec que el millor seria treballar-ho amb dues o inclús tres sessions.

En resum, trobo la proposta molt engrescadora i original. M’agrada la idea de que es tingui en compte la diversitat i que els nens aprenguin a treballar de manera cooperativa. Us animo a que segui proposant acitivitats com aquesta. Us felicito!

Gerard Arboix Garcia.